Blodig diamant



Helgerna går fortfort, vilket betyder att jag inte har en sekund tråkigt typ :) Igår var jag i staden med mamma och min syrra och köpte skor, jag ett par svarta ballerina från Fred Perry(äntligen ett par som passar!!!) Sen hade jag, Alex och Bella myskväll hos Olga, vi åt middag och kollade på Blood Diamond.

Filmen Hotell Rwanda får hård konkurrens när det gäller i att beröra mig säger jag bara. Blood Diamond handlar om diamantsmugglingen i Afrika och främst i Sierra Leone då. Fiskaren Solos familj splittras när en Gerillagrupp (tror jag det är) anfaller hans by. Hans son blir barnsoldat och herregud jag förstår bara inte hur detta kan finnas. Det finns 200 000 barnsoldater i Afrika, 200 000 barn som blir hjärntvättade till att se människor som plywoodgubbar som man ska knäppa utan att tänka. Barnen blir beroende av amfetamin och annat j*vla skit som de vuxna trycker i dom. Jag blir så j*'vla arg och ledsen, skulle vilja göra ngt men jag vet inte vad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback