Måndag - Usch och fy

Vilken dag. Först började det med att DET LÅG LÅG NGT ÄCKLIGT, KALLT OCH VITT UTE PÅ GATAN! JAG HATAR SNÖ, HAR ALLTID GJORT! Min mamma fyller också år på denna hemska dagen vilket jag inte kom på förrän jag satt i bibelkunskapssalen och redan hade klagat en och två gånger till henne att det hade snöat. Så jag skickade ett sms för att lätta på mitt samvete även om min mamma aaaldrig sätter på sin stackars mobil så det gjorde väl ingen verkan egentligen.

Sen en dokumentär av Janne Josefsson "5:ans spårvagn" på samhällskunskapen. Han hade följt en skolklass i kärralundsskolan i Örgryte och en skolklass i Biskopsgården i slutet av 80-talet tror jag och nu så kollade han om vilka som hade klarat sina mål för framtiden. Det är stora klasskillnader (dock vinklade janne Josefsson det överdrovet mkt) på Örgryte och Biskopsgården  och detta skapade ju självklart debatt om vilka förutsättningar man har att nå mål i livet osv  Man  få tycka som man vill, kan man inte acceptera andras åsikter så är man dum i huvudet. Så de så.

Träningen var görseg idag och jag tänkte återigen att jag vill shoppa! men tiden räcker aldrig till!

Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback